Procedura zakupu nieruchomości Dzięki Ataberk Estate będzie to tak proste, jak to tylko możliwe! Morze, słońce, wakacje we własnym mieszkaniu lub we własnym domu nad morzem w Turcji — marzenia mogą się spełnić, bo wszystko jest łatwe!
Krok 1. Przeglądaj opcje i oferty
Na samym początku procesu zakupu nasza firma oferuje zapoznanie się z ofertami na rynku nieruchomości, rozważenie różnych dzielnic i miast, zalet danej opcji oraz analizę porównawczą cen. Na tym etapie staramy się przede wszystkim zrozumieć, czego chce klient, jakie są jego życzenia i jakie są cele zakupu. Na podstawie kryteriów wyszukiwania nieruchomości wybierzemy dla Ciebie różne opcje.

Krok 2. Wycieczka studyjna
Po uzyskaniu wstępnych informacji o oferowanych nieruchomościach chętnie spotkamy się z Tobą osobiście i pokażemy Ci wszystkie wybrane opcje.
Nasza firma może zorganizować dla Ciebie Wycieczka studyjna
Jeśli nie jest to pierwszy raz, kiedy byłeś w wybranym obszarze zakupu nieruchomości i jesteś gotowy wybrać opcję na podstawie przesłanych informacji (szczególnie ważna przy zakupie nieruchomości podczas projektów budowlanych i inwestycyjnych), możesz pominąć lot do Turcji, ale przejść do kroku 3 - podpisania umowy kupna.

Krok 3. Podejmowanie decyzji i podpisanie umowy kupna
Podpisanie umowy kupna — ważny etap transakcji rejestracji nieruchomości; umowa określa wszystkie warunki i niezbędne szczegóły. Nasza umowa jest w trzech egzemplarzach, w dwóch lub więcej językach.
Umowa zakupu zawiera:
Informacje o sprzedawcy
Informacje o kupującym
Informacje o kupowanej nieruchomości
Warunki płatności
Zaangażowanie wszystkich stron
Pełna lista dokumentów jest dołączona do umowy.
Nasza firma w pełni sprawdza wszystkie dokumenty i gwarantuje czystość transakcji.
Plan płatności i warunki
Przy podpisywaniu umowy dokonywany jest depozyt — 5-10% wartości zakupionej nieruchomości, w większości przypadków w ciągu 2-3 tygodni — kolejne 20-50% jest wypłacane, a kupujący dokonuje ostatniej płatności przy otrzymaniu certyfikatu własności tapa, w Urzędzie Katastralnym plan płatności jest zawsze indywidualny, nasza firma stara się uwzględnić wszystkie życzenia i możliwości zarówno Kupującego, jak i Sprzedającego.
Na przykład Sprzedawca może dostarczyć plan ratalny (nieoprocentowany); ta opcja płatności zależy od konkretnej opcji wybranej nieruchomości.
Przy zakupie w fazie budowy umowa zawsze określa zaliczkę, warunki i harmonogram płatności w miarę postępu budowy.
Przy podpisywaniu umowy Kupujący potrzebuje tylko paszportu z dokumentów.

Krok 4. Uzyskanie numeru podatkowego i otwarcie tureckiego konta bankowego
Pracownik naszej firmy otrzymuje dla Ciebie numer podatkowy (vergi numarasi) od Urzędu Skarbowego — Vergi dairesi. Numer podatkowy jest wymagany przy uzyskiwaniu kranu, otwieraniu konta bankowego, otwieraniu firmy i ubieganiu się o zezwolenie na pobyt.
W razie potrzeby pomożemy Ci otworzyć konto w banku tureckim; w tej chwili istnieją oddziały banków z pracownikami rosyjskojęzycznymi, co znacznie ułatwia dalszą komunikację z pracownikami banku. Możesz przelać pieniądze na swoje konto, a po zakupie możesz połączyć rachunki za media ze swoim kontem bankowym, a zostaną one automatycznie opłacone, minimalizując obawy związane z płaceniem za wodę, prąd, internet itp.

Krok 5. Płatność na podstawie umowy i otrzymanie Certyfikatu Własności Tapa
Przeniesienie własności odbywa się w instytucji państwowej — Urzędzie Katastralnym — Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü w Turcji; transakcja nie wymaga udziału notariusza.
Po otrzymaniutapu, stajesz się pełnoprawnym właścicielem nieruchomości w Turcji.
Możesz być osobiście obecny, gdy otrzymasz kran w Urzędzie Katastralnym, lub możesz zostawić pełnomocnictwo, aby otrzymać kran i polecieć w dogodnym dla Ciebie czasie i odebrać gotowy kran i wszystkie dokumenty z naszego biura.

Krok 6
Ostatni etap umowy składa się z - projekt jest przeszukiwany (paszport techniczny), rejestracja abonentów energii elektrycznej i wody, połączenia internetowe i telewizyjne, zakup mebli, urządzeń i akcesoriów oraz długo oczekiwana odprawa.
